« Terug naar het overzicht

Jamal de la Fuente

Een game artist maakt de vormgeving van een game en bedenkt het concept. Vanuit dat  concept vult de gamedeveloper de interactie en de gameplay in: hoe speelt de game, welke interacties moet je bedenken zodat een speler steeds een level hoger wil komen.

Het fascinerende van programmeren is dat je oneindig veel mogelijkheden hebt. Thuis ga ik vaak verder met programmeeropdrachten van school. Gewoon, om dingen uit te proberen want zo kom ik steeds verder bij het maken van een game.

Straks ga ik stage lopen bij Booster, een gamebedrijf dat serious games, commerciële games en entertainment games ontwikkelt. Ik heb er veel zin in om mee te denken over het technisch design van alle games. Zo kom ik steeds een stapje dichter bij mijn doel: een eigen bedrijf dat software maakt voor games.

Bekijk het portfolio van Jamel: www.jamelfuente.com

Meer over de opleidingen Game Artist en Gamedeveloper

Jamal de la Fuente

Gaming

Vroeger speelde ik graag games. Nu maak ik ze liever. Ik raak niet uitgekeken op hoe een game technisch in elkaar zit.