Mediamanagers zamelen geld in voor 1WE

1we-keuzekijkerOp donderdag 19 juni 2014 organiseerden de derdejaarsstudenten Mediamanagement van het Grafisch Lyceum Utrecht een projectmarkt voor ontwikkelingsorganisatie 1WE-Een Wereld Idee. Ze presenteerden daar hun creatieve ideeën om microkrediet te generen voor de projecten van deze ontwikkelingsorganisatie. Dat is zeer succesvol verlopen. Ook was de projectmarkt ‘Keuze van de Kijker’ van de regionale tv-zender RTVUtrecht.

Opdrachtgever 1WE-Een Wereld Idee zet kleine projecten op in Bangladesh met als uitgangspunt ‘geef iemand geen vis, maar een hengel’. De studenten hebben in groepjes één van de projecten van 1WE-Een Wereld Idee geadopteerd zoals het geven van een kip, koe of riksja. Ze hebben een plan geschreven hoe zij fondsen hiervoor kunnen werven en hun doel gesteld. Naast de presentatie van hun creatieve ideeën proberen zij met de projectmarkt ook extra inkomsten voor hun project te genereren.

Na de projectmarkt is het project nog niet afgelopen. De studenten gaan nog verder met fondsenwerving op soms wel hele ludieke manieren. Aan het einde van het project vindt een persmoment plaats, waarop symbolisch de opbrengst van het project aan 1WE-Een Wereld Idee wordt overhandigd.

Meer informatie op de website van 1WE-Een Wereld Idee

Het project was op 19 juni 2014 ‘Keuze van de kijker’ van RTVUtrecht.
De reportage start op 18:30 minuut. Ga naar U Vandaag 19 juni