Grafisch Lyceum Utrecht scoort hoog in Keuzegids MBO 2018

Alle mediaopleidingen en ICT-opleidingen van het Grafisch Lyceum Utrecht mogen zich een jaar lang ‘Top-opleiding’ noemen. Dat blijkt uit de Keuzegids MBO 2018 die vandaag is verschenen. Hiermee heeft de mbo-vakschool maar liefst acht top-opleidingen in huis.

De mediaopleidingen zijn Mediamanagement en marketing, Grafische Vormgeving, Animatie en audiovisuele vormgeving, Game Artist, Crossmedia en Webdesign. Onder de ICT-opleidingen vallen Mediadeveloper en Gamedeveloper. Dat betekent dat bijna 90 procent van de GLU-studenten op een top-opleiding zit.

De mediaopleidingen staan op een gedeelde vierde plaats van 36 scholen die de opleidingen aanbieden en de ICT-opleidingen staan op de derde plaats van 43 aanbieders. Ook de opleidingen voor mediatechniek scoren hoog. Tot deze groep behoren de opleidingen Allround DTP’er, Medewerker Creatieve Productie en Drukker en Nabewerker. Zij staan op plaats zes van 20 scholen die deze opleidingen aanbieden. De nieuwe opleiding Communicatie en marketing is niet door de Keuzegids beoordeeld, omdat studenten van deze nieuwe opleiding nog geen JOB-monitor konden invullen.

Wij zijn erg trots op dit resultaat. Het oordeel van de Keuzegids is namelijk gebaseerd op het oordeel dat de studenten zelf aan hun opleiding geven in de tweejaarlijkse JOB-monitor. Ook het oordeel van de Onderwijsinspectie en de studiesuccescijfers tellen mee.

De Keuzegids Mbo 2018 is een uitgave van Keuzegids.nl.